Verzend & Retourbeleid

SHIPPING & RETURNS

Verzendbeleid

1) Door wie worden mijn producten geleverd?

De producten worden door de pakketdiensten DHL, Post NL en Duitse Post geleverd.

2) Krijg ik mijn bestelling in één keer verzonden?

Nee, niet altijd! We kunnen een bestelling om de volgende redenen opsplitsen in meerdere zendingen:

A) Product verpakking.

Sommige van onze producten zijn individueel verpakt om hun vorm te behouden en extra kussen en duurzaamheid te bieden. De producten die we altijd apart verzenden zijn mokken, kunst aan de muur, stickers, sieraden, zitzakken, rugzakken, kussens met vulling en snapback-hoeden.

B) Afhandelingslocatie.

RotterDAMNgoodieS heeft verschillende partners waar ze mee samenwerkt. Deze hebben verschillende locaties met betrekking tot het leveren van producten. 

Sommige producten worden op meerdere locaties geproduceerd, dus als uw bestelling bestaat uit producten met verschillende afhandelingslocaties, zullen we de producten afzonderlijk verzenden. De verzendkosten voor bestellingen met meerdere zendingen zijn natuurlijk hoger dan voor bestellingen met één zending. Bekijk de uiteindelijke verzendkosten bij het afrekenen van de bestelling.

Wij doen er alles aan om diensten voor u zo duidelijk mogelijk te maken, te synchroniseren en te verbeteren, zodat u zo min mogelijk verzendkosten betaald. 

3) Verzendkosten

Wij hanteren als gemiddeld een basis verzendbedrag van € 3,50 per product tot € 75,-.

Vanaf € 75,- komt u in aanmerking voor gratis verzenden indien anders staat vermeld op de productpagina bij (meer informatie). Dit geldt alleen voor de producten in de RotterDAMNgoodieS Stores.

Let op!

Bovengenoemde met betrekking tot de verzendkosten geldt niet voor onze affiliate " Spreadshirt. Deze partnershop is de leverancier van onze T-shirts, sweaters, hoodies en accessoires. Zij zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de bedrukking.

U vindt alle belangrijke informatie zoals de algemene voorwaarden, het privacybeleid, en opties over verzenden op onze site. Wanneer u een bestelling plaatst ontvangt u mail van de levrancier. In deze mail treft u informatie met betrekking tot hun retour- beleid. 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn product in huis heb?

Afhankelijk van de leveranciers en het product dat u bestelt, duurt de levering van producten 1 tot maximaal 3 weken. Uit ervaring kunt u ervan uitgaan dat de meeste producten worden geleverd binnen 1 tot 2 weken. Dit is sterk afhankelijk van drukte bij de leverancier, transporteur of conflicten in de wereld.

 

Na 3 weken nog niks ontvangen?

Als u na 3 weken nog niks hebt ontvangen, gaat u dan naar (Zoekgeraakte paketten) in de FAQ, en volg de stappen nauwkeurig.

 

Let op!

Omdat uw goodie(s) na betaling door de leverancier bedrukt wordt, kan het helaas voorkomen dat u uw goodie(s) wat later binnenkrijgt dan dat u misschien gewend bent. Problemen bij de vervoerder of leveranciers, kunnen zich helaas altijd voordoen. Wij willen u vragen om hier ten alle tijden rekening mee te houden.

 

Mede door de vertragingen van de wereldeconomie, zoals bijvoorbeeld het COVID-19, vragen wij u alhier bij voorbaat geduld te hebben met de levering van uw goodies.

 

RotterDAMNgoodieS, de leveranciers en de transporteur zullen er alles aan doen om uw producten op tijd bij het door u opgegeven verzendadres af te leveren.

4) Moet ik de douane betalen?

Nee, vooralsnog heeft RotterDAMNgoodieS gekozen voor producten die worden geproduceerd in de EU. Daarom kunnen wij op bepaalde producten gratis verzenden hanteren binnen de EU, mits dat aangegeven wordt op de productpagina bij "meer informatie".

5) Veranderen de verzendkosten op basis van productafhandelingslocaties?

Nee, de verzendkosten worden niet beïnvloed door de locatie waar aan de producten wordt voldaan. Het kost bijvoorbeeld hetzelfde om een ​​t-shirt van de VS naar Duitsland te verzenden als hetzelfde t-shirt vanuit de EU.

 

Retour/Teruggavebeleid

Claims voor verkeerd bedrukte/ beschadigde/ defecte items moeten binnen 4 weken na ontvangst van het product worden ingediend. Voor pakketten die tijdens het transport verloren zijn gegaan, moeten alle claims uiterlijk 4 weken na de geschatte leverdatum worden ingediend. Claims die van de leverancier als een fout worden beschouwd, worden in de meeste gevallen op kosten van de leverancier gedekt.

 

Als u een probleem met de producten of iets anders in de bestelling opmerkt, stuurt u dan een mail met uw bevindingen en kwaliteitsfoto`s naar info@rotterdamngoodies.nl. Voor overige antwoorden op vragen gaat u naar de FAQ.

 

Het retouradres is standaard ingesteld op het adres van de leverancier. Voordat u iets wilt retourneren, stuurt u dan eerst een mail naar info@rotterdamngoodies.nl. Wij nemen u klacht dan in behandeling en proberen het zo snel mogelijk voor u op te lossen. 

Niet-opgeëiste retouren worden na 4 weken aan een goed doel geschonken.

 

2) Verkeerd adres opgegeven:

Als u een adres opgeeft dat door de koerier als onvoldoende wordt beschouwd, wordt de zending teruggestuurd naar onze leverancier. U bent als klant dan verantwoordelijk voor de kosten van de verzending. Zodra we een bijgewerkt adres met u hebben bevestigd, wordt het pakket opnieuw naar u verzonden.

3) Niet opgeëiste zendingen:

 

Zendingen die niet worden opgeëist, worden teruggestuurd naar onze leverancier. Als u deze opeist bent aansprakelijk voor de kosten van een retourzending naar uzelf toe.

 

Wij accepteren geen retourzendingen van verzegelde goederen zoals gezichtsmaskers, die vanwege gezondheids- of hygiëneredenen niet geschikt zijn voor retournering. U gaat hierbij akkoord dat geretourneerde bestellingen met gezichtsmaskers niet opnieuw kunnen worden verzonden.

4) Geretourneerd door de klant: 

Alvorens u goederen wilt retourneren adviseren wij u om contact op te nemen via info@rotterdamngoodies.nl.

We geven helaas geen restitutie wegens spijt van de koper.

5) Kennisgeving voor consumenten in de EU:

Volgens artikel 16, onder c) en e), van Richtlijn 2011/83 / EU van het Europees Parlement en de Raad van 25 oktober 2011 betreffende consumentenrechten, kan in het herroepingsrecht niet worden voorzien in:

 

A) De levering van goederen die volgens specificaties van de consument zijn gemaakt of die duidelijk gepersonaliseerd zijn.

B) Verzegelde goederen waarvan de verzegeling na levering is verbroken en die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retournering, behoudt de leverancier zich het recht voor om retouren naar eigen goeddunken te weigeren. Dit beleid wordt beheerst en geïnterpreteerd in overeenstemming met de Engelse taal, ongeacht eventuele vertalingen voor welk doel dan ook. Lees onze veelgestelde vragen voor meer informatie over retouren gaat u naar de FAQ, of mail uw vraag naar info@rotterdamngoodies.nl.